BESTUUR
OPPERDOES

icoon - Dorpsraad Opperdoes.png

Piet Boersma

Geboren Opperdoezer en betrokken bij het wel en wee van de inwoners van onze kern Opperdoes in de gemeente Medemblik. Gezien de kloof tussen bestuurders en inwoners steeds groter lijkt te worden is het van steeds groter belang onze stem te laten horen. Met een aantal enthousiaste inwoners zijn wij de Stichting Dorpsraad Opperdoes van start gegaan. Wij hopen op uw steun en ideeën om deze kern leefbaar te houden.

Secretaris

Dirk Jan Vos

​

Samen met mijn vrouw Anja en 4 kinderen ben ik hier 30 jaar geleden in Opperdoes komen wonen. Ik ben geboren in Arnhem en voordat we naar Opperdoes verhuisden woonden wij in het dorp Everdingen. Wij kwamen hier vanwege mijn werk in de kop van Noord-Holland.
Via de contacten op de buurt, met jonge kinderen op school en in het verenigingsleven, hebben wij ons als gezin snel thuis gevoeld in Opperdoes. Als commissielid mocht ik meewerken aan de kernvisie. Het klikte direct uitstekend met de leden en overige commissieleden van de dorpsraad. Na afronding van dat project werd ik gevraagd om Krijn Smit op te volgen als secretaris. Die functie heb ik enthousiast op me genomen. Ik hoop naast het secretariaat ook in het team van de dorpsraad mijn steentje bij te dragen om dit prachtige dorp prettig en leefbaar te houden!

Penningmeester

Kees Zwaan

​

Ik ben Kees Zwaan geboren en getogen in Opperdoes.

Na 24 jaar de penningmeester te zijn geweest bij voetbalvereniging Opperdoes ben ik door voorzitter Piet Boersma gevraagd om penningmeester te worden van de Dorpsraad. Ik heb daar graag gehoor aan gegeven om wat te kunnen blijven betekenen voor het dorp. Ik woon op de Nieuweweg alhier en werk voor 16 uur bij een fiscaal adviesbureau in Medemblik.

IMG_0368_edited_edited_edited.jpg

Krijn Smit

​

Geboren, gedoopt opgegroeid en getrouwd in Opperdoes, net als een aantal generaties Smit voor mij. Ongeveer tien jaar ben ik het dorp uit geweest in verband met mijn baan elders, maar weer terug gekomen met Linda, mijn vrouw die ik in die tijd ontmoet heb.
Wij hebben ons hier gevestigd omdat we Opperdoes een goede plek vonden voor onze kinderen. Ze zijn hier geboren, gedoopt en opgegroeid en hebben inmiddels hun plek elders gevonden.
In Opperdoes zijn Linda en ik steeds betrokken geweest bij kerk en verenigingsleven en het dorp gaat ons ter harte, wat voor mij de reden was om toen de vraag kwam, zitting te nemen in het bestuur van de dorpsraad.
Mijn motto: ga op de fiets, dan zie je tenminste iets en vervuil je niets.

Ton Broedersz

​

Mijn naam is Ton en ben een geboren en getogen Westfries.
Doordat mijn vrouw Emmy in huize Almere werkte zijn wij hier 7 jaar terug komen wonen op de Krom.
Ik vond het vreemd dat Opperdoes geen dorpsraad had , en dat is nu een feit.
Je moet je nu eenmaal laten horen bij de instanties.
We wonen hier met veel plezier en dat zal hopelijk zo blijven.

Daniëlle Schoonderwoerd

​

ik ben Daniëlle en ik woon sinds juli 2018 met veel plezier op de Hoge Werf in Opperdoes. Omdat ik mij meer verbonden wil voelen met dit prachtige dorp en de inwoners heb ik besloten om lid te worden van de Dorpsraad. Sinds april 2022 ben ik lid van de Dorpsraad. Momenteel volg ik een opleiding tot Ervaringsdeskundige.

Bastiaan Reuvers

Ik ben Bastiaan Reuvers geboren op 7-7-1963 te Grootebroek

Heb jaren in de gemeente commissie  gezeten van Stede Broec en hoop dat ik nog iets kan betekenen voor de dorpsraad in Opperdoes en woon nu op het Landje 18.

Commissies Dorpsraad

Jeugd & Jongeren

Bas Reuvers (Bestuurslid)

Verkeerszaken

Ton Broedersz (Bestuurslid)

Piet Boersma (Bestuurslid)

Website beheer

Daniëlle Schoonderwoerd (Bestuurslid)

Peter van der Heiden

Elk bestuurslid heeft in een termijn van 3 jaar zitting in de dorpsraad en is na deze periode telkens voor dezelfde termijn verkiesbaar.